Suplementacja na masę

Treningi na siłowni bywają długie i żmudne. Ćwiczysz pół roku a efekty są mizerne. Aby to zmienić coraz częściej sięgamy po odżywki. Wraz z modą na bycie "fit", na ulice polskich miast wysypały się sklepy z odżywkami. Oferują one wiele substancji mających wspomóc ćwiczącego w jego wysiłkach. Białko, kreatyna, witaminy - czego tylko dusza siłacza zapragnie.

Większość ćwiczących ma na celu poprawę samopoczucia ale i sylwetki. Wszystkim znane jest powiedzenie "najpierw masa, potem rzeźba". Aby zatem uzyskać ciało Schwarzeneggera w krótszym czasie warto sięgnąć po odpowiednie preparaty. Suplementacja na masę jest odpowiedzią. Te substancje mają na celu zapewnienie ćwiczącemu odpowiednich składników i substancji wspomagających przyswajanie białka. Jest to o wiele wydajniejsze niż nawet najlepsza dieta oparta na naturalnych produktach. Sklepy prześcigają się z ofertami. Istnieje multum takich suplementów. Co jednak zrobić by wybrać najlepszy z nich? Na pewno nie powinno się sugerować oszczędnością - dobry towar nie jest tani (choć duża konkurencja i tak spowodowała spadek cen). Ponadto należy sprecyzować swoje oczekiwania i skonfrontować je z faktycznym zaangażowaniem w celu ich osiągnięcia. Oznacza to w skrócie, że nie zaleca się przyjmowania suplementów na masę jeśli nie ćwiczy się wystarczająco dużo i regularnie. W przeciwnym razie nabierzemy tylko zbędnych kilogramów (choć to często bywa celem samym w sobie). Przed rozpoczęciem przygody z suplementami na masę bardzo przydatne jest skonsultowanie się z lekarzem w celu wykluczenia ewentualnych efektów ubocznych - uczuleń itp.

Należy pamiętać, że suplementy nie wykonają za nas całej roboty, choć bardzo pomogą. Tak więc jeśli marzysz o ściąganiu koszulki bez zażenowania - zajdź do specjalistycznego sklepu i zapytaj sprzedawcę o więcej szczegółów.